plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

"oshas"

Kategori: Allmänt

Jag tror jag har haft konsert varje dag den här veckan? Det är mycket nu. Det snurrar i huvudet. Klimatet är varmt och fuktigt och man får aldrig riktigt svalka av sig. Härliga regn! Kom tillbaka! Det är underbart, jag njuter av det intesnsiva men är samtidigt så himla ledsen. Det börjar lida mot sitt slut, massor av konserter hela tiden på skolan, alla har examenskonsert. Jag med, snart. Planering inför detta cirkulerar i mitt huvud dagarna i ända. Vem och vilka ska jag spela med? Exakt vad? Hur mycket? Hit och dit med byten av material och människor och reptider som försvinner och tiden är så knapp, så knapp. Jag hinner INGENTING känns det som! Dagarna bara försvinner, fast jag gör hur mycket som helst. Vill kopiera alla noter på arr som jag är intresserad av, håller på med fyra körböcker med bulgovulgosång nu. Stackars "mitko potchivkata" (mitko - the paus) i kopieringsrummet. Han får jobba hårt med mina grejer. Vill spela in massor, intervjua folk. Fixa så jag kan göra praktik här till hösten. Komma tillbaka efter jul? Gud vad allt snurrar. Bra spelningar i Sofia på svenska ambassaden framöver, råkat dubbelboka med Theodosi Spassovs stora konsert på amfiteatern vid skolan den 1 juni. Familjen kommer. Elsa är här nu och jag har knappt tagit hand om henne känns det som! Har bara lektioner och rep hela tiden. Men det är väl så det är. Och nu är jag så trött att huvudet snurrar och jag verkligen bara behöver vara själv. Ingen människa kan rädda mig från det här tillståndet, det spelar ingen roll vem du är, jag är ett ensamhetsmonster just nu. Tyvärr är vi fyra i lägenheten och alla är ju underbara! Vill umgås och ta hand om men mitt huvud är fullt och min kropp kryper. Ska nog ut och gå på en promenad strax. Det kanske hjälper. Vill ju inte vara så här! Men gud vad mycket fina upplevelser det har varit på sistone. Det svämmar över. Och den här njut-nu-det-är-snart-slut-paniken har jag ju inte hela tiden. Bara ibland. Men jag vill verkligen inte lämna Plovdiv. Så är det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: