plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

tungt

Kategori: Allmänt

Fredag 10e december 2010

Sitter i min säng, blåsten låter som orkan där utifrån och uppdrag granskning om Ship to Gaza-konvojen spelar på svtplay. Laura är på skolan på mastodontrep, kl ett börjar inspelning med folkmusikensemblen. Jag är hemma med nackspärr och är fruktansvärt trött och ledsen på det. Fick det igår helt plötsligt och det har inte vikit sig en milimeter på ett dygn, snarare är det värre idag än igår. Försöker röra mig så mycket som möjligt och hålla mig varm men det är svårt eftersom det gör så himla ont att röra sig. Otroligt frustrerande!

Efter nästan en vecka i Göteborg kom jag hem i tisdags sen kväll och såg framför mig en lugn onsdag med en stor portion lugn och lite övning, torsdag med massa övning och sen fredag med intensivdag på skolan. Nu blev det inte riktigt så... Allt i min tillvaro är lite upp och ner och jag känner framförallt att julen och Plovdivavbrottet är alltför snart! Om bara en och en halv vecka åker jag och Laura upp till Umeå! Det i sig ska bli fantastiskt härligt och kul men jag önskade så att jag hade en månad kvar i skolan här innan dess. Tid att hitta lugnet och rutinen här igen efter Göteborgsvistelsen. Nu har jag inte koll på nånting alls känns det som. Verkar som att jag inte har så mkt lektioner nästa vecka. :( SKIT! Jag vill ju lära mig! Gah.. Jag och Laura har konsert på lördag den 18e iallafall, så vi har mkt att jobba inför med det. Tyvärr är det ju omöjligt nu för mig att spela pga nackspärren men jag hoppas ju att det försvinner fort som bara den så vi kan börja spela!



Lite halvinronisk affisch till vår konsert :)

Mot en varm dusch. Hoppas på bättre tider snart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: