plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

helg igen

Kategori: Allmänt

Åh!

Äh.

Jo!

Iallafall, det är helg! Det känns fint, även om jag idag bara varit inne och övat och jammat med mig själv, bertaberta och robyn. Och lagat god mat har jag ju också gjort. Igår kväll var jag på plovdivs jazzfestival och unnade mig två helt grymma konserter på dramatiska teatern! Det var jättefint! Fast lite skumt att gå själv på en sån grej, men det är inte mer än en känsla. Upplevelsen var underbar. Hade också ett jättefint rep med Gaudeamus, den andra kören som jag nu ändå bestämt mig för att hänga på lite nu o då. :) Har ont så ska inte skriva så mycket nu men ville uppdatera om vad jag har fått för schema under veckorna! Så här ska det se ut för miss högstadius under hösten:

Måndag
9.30 Gadulka ind.
10.15 Fiol ind.
14-16 Folk Kör
15-19 Bulgariska
18-20 Kör

Tisdag
13.30 Folk Teori
15-19 Bulgariska

Onsdag
9.30 Folk Ensemble
14-16 Folk Ensemble
18-20 Kör

Torsdag
9.30 Folkdirigering/teori och folkdans
10.30 Folksång ind.
13-16 Musikdata/Inspelning
(16-20 Gadulkagrupp ibland)

Fredag
8.30 Folk Ensemble
14-16 Folk Kör
15-19 Bulgariska
18-20 Kör

Mina desperata rop efter lektioner blev bönhörda!

En kommentar bara, hade rolig gadulkagrupp-lektion i torsdags och fick träffa alla andra studenter på detta fina instrument. Läraren kallade det "MasterClass" och jag och Laura var inställda på någon slags gemensam lektion. När vi kom in i vindsrummet stod det dukade bord med massa nötter, cola och whisky! Japp. Sen var det bara att hugga in och adaptera sig till rådande masterclassbeteende.. Undvek dock whiskyn efter en erfarenhet i onsdags morse när jag blev påtvingad whisky vid halv elva på morgonen på skolan av folkensemblens deltagare och lärare. Hela dagen blev konstig och jag mådde dåligt.. :/ Ska bli intressant att se om det här med två whiskylektioner i veckan håller i sig eller om det var en (o)lycklig slump. (På folkensemblen var det en man som skulle gifta sig och det hör till traditionen att man bjuder alla sina vänner och kollegor på fika och whisky på skolan och jobbet)

Åh! Har ju äntligen fått lite "gäng"feeling på skolan och börjar bygga mig en stabil bas av folk som jag gillar. Och kören Gaudeamus tror jag kan hjälpa till med det också. Ska dock bara gå dit när jag orkar och vill, dirigenten är helt med på det och jag tar inga poäng för den kören. Tre till rep i veckan blir nog lite mycket...

Hoppas Lina och Louise kommer och hälsar på snart! De är i Rumänien nu, på väg neråt... Hoppas innan torsdag så de kan vara med på min lilla konsert! Är så peppat att stå hemma och öva! Älskar min fiol! Har kommit på massor av bra låtar jag vill spela.. svårt att begränsa sig. Nu ska jag tillbaka till fiolen.

Hejsvejs
Soff




If I didn't know any better - Alison Krauss




Jo: SOLEN OCH VÄRMEN HAR KOMMIT TILLBAKA! Morgonkaffe idag, lördag 9/10 på min balkong.

Kommentarer

  • Vardagstugg säger:

    Hej!



    Verkar som du har det rktigt trevligt! Kul med en blogg =)

    Kram Annelie ( fredde o vidde)

    2010-10-09 | 21:46:57
    Bloggadress: http://vardagstugg.blogspot.com
  • Sofia själv säger:

    Hej! Ja, det har jag verkligen! Nu börjar det bli väldigt mycket att göra men det är ju därför jag är här så det ska nog gå.. :)



    Kramar till er alla tre!

    Sofia

    2010-10-13 | 08:25:00

Kommentera inlägget här: