plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

Ohoj tisdagkväll

Kategori: Allmänt

Efter en lång kväll av lång, segdragen huvudvärk och illamående har jag nu fått välbehövlig armbågs- och fingertrycksmassage av Laura och känner mig redo att gå till sängs. Har jobbat apmycket idag med Umefolkutbytet. Känns bra, produktivt! Har också övat rätt mycket och lyssnat på inspelningar. Ett kompisbesök här hemma har vi också hunnit med, så man kan nästan säga att jag varit lite social också. Till middag tyckte jag och Laura att vi fick unna oss att gå ner till restaurangen och lyssna till vårt favoritband där nere: Två gubbar med syntar som spelar amerikanska (och svenska! Både abba och roxette har dykt upp flera gånger) hits med sammetsröster i terser. De gjorde oss inte besvikna idag heller. Nu har jag dock haft huvudvärk så länge att jag känner hur de ostfyllda champinjonerna gärna vill hoppa upp halsvägen.. Ingen kul känsla. Jag hoppas jag kan sova bort det här illamåendet och att morgondagen blir mer avslappnad.


Jag och Laura hos Sonya och Todor igår, jag lite frågande "Vänta nu... hur var det man gjorde det här?" och Laura desto mer bekväm med gadulkan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: