plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

snälla poliser

Kategori: Allmänt

God morgon! Fick besök av snälla poliser igår när jag hade min första fest! Jag har alltid tyckt att de bulgariska poliserna verkar jättestränga och alla passkontroller och tulltjänstemän jag har mött på mina resor har alltid varit enormt hårda och elaka - MEN gårdagens poliser var lugna, sakliga och snälla för de gav mig inga böter. :) Hade 12-13 pers på fest här igår och det blev en del spel på fioler, trummor, gadulka och pianot.. Det sistnämnda tror jag blev lite för mycket för mina kära grannar som hade vänligheten att ringa polisen och klaga.. Hum hum. Hade ju tääänkt sätta upp en lapp och be dem komma och säga till om det blev för högljutt men jag glömde det. Nåja. Nu vet jag. Inga instrument efter kl. åtta på kvällen - oavsett om det är helg! Dåliga regler. Mycket dåliga. Ska försöka klura ut nåt sätt att komma undan med det. Spela på balkongen? Spela med sordiner? Ljudisolera lägenheten med äggkartonger? Idéer tas tacksamt emot i detta ärende för som alla vet börjar de bästa jammen betydligt senare än åtta.

Skitans dåligt väder nu - det är så synd för Lina, Louise och Timaso (från Japan - otroligt cool kille som varit på resande fot sen 2002! De hittade honom på ett berg i rumänien och nu reser de ihop) är ju här nu och jag vill visa dem allt fint som finns här när solen skiner!!! Och idag tänkte vi åka upp i bergen på utflykt. Får nog snart ta och gå ut ur min sovrumsbunker och försöka väcka dem så vi kommer iväg innan dimman ligger för tät över Rodopia. Nä. Minns inte om det var det bergen heter här faktiskt, men slänger till med det så det ser ut som att jag kan.

Har varit så underbart att ha dem här! Eller, det ÄR helt underbart!!! De har följt med mig på lektioner och de har tyckt det varit helt fantastiskt. :) Det får en själv att fundera och se på ens tillvaro från ett annat perspektiv och det har varit väldigt intressant! Och jag inser att jag är väldigt, väldigt lycklig just nu. Allt är väldigt bra helt enkelt! Massor av givande lektioner!! Hurra! Massa fina vänner! Igår blev jag god vän med en italiensk tjej som även är halv-mexikanska och kvarts-alban! Hon är obsessed av språk och talar nio språk och doktorerar om ett tionde.. Sjukt. Och det var hon som spelade piano. Intressant brud som jag planerar lära känna bättre!

Nu ska jag upp och göra Plovdiv soligt!

The Tiny - Strange Highs, Strange Lows


En videostillbild från konserten i torsdags :) -det var så himla kuuul! Kom massa folk och vänner (jag blir alldels varm inombords när jag tänker på det) och nästan alla kom fram efteråt och sa saker som "nu vill jag veta mer om svensk musik! du måste lära mig!" och det känns ju bara så himla fint!

Kommentarer

  • Karin säger:

    Vilken fin bild från konserten! Jag förstår att det blev en intim konsert. Eller ska vi säga trångt? ;) Att hitta en japan på ett berg i rumänien låter för övrigt som titeln på en bok.

    Pussokram!

    2010-10-16 | 11:43:56
  • evat säger:

    jag har källaren full med äggkartonger. Vill du ha?

    2010-10-16 | 14:45:21

Kommentera inlägget här: