plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

bulgariens nationaldag

Kategori: Allmänt

Sov till 14 idag.. nästan 12 timmar.. resten av dagen tillbringades mest utomhus på stan, letandes brevlåda och hängandes hos Laura och Gerardo. Gick runt i gamla stan och det är SJUKT VACKERT. Gick utan kamera och svårt att beskriva men helt fantastiskt fint var det! Kullersten, gamla vackra hus och marknader, träd och grönska.. Och när jag säger gamla stan så menar jag verkligen Gamla. Vissa delar av Plovdiv är under utgrävning och är 6000 år gamla! Otroligt coolt att titta ned på rester äldre än romartiden.. Mitt i stan! Nu är jag så trött att jag håller på att slockna så det är väl bara att följa kroppsklockan och gå och lägga sig. :) Och klockan är inte ens tio!?

Hade tänkt gå ut ikväll och fira högtidsdagen men är För Trött.. Imorgon blir det sånglektion och möte med fiol/gadulkaläraren! Jippiii!

Kommentarer

  • Magnus Markling säger:

    Varit upp och slarvat igår? Sett nån bra film? :-)

    2010-09-22 | 22:59:18
  • evat säger:

    är ni en timme före?



    evat

    2010-09-22 | 23:35:43

Kommentera inlägget här: