plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

promenad kring huset

Kategori: Allmänt

Egentligen tänkte jag bara försöka hitta min soptunna men det blev en liten runda i kvarteren istället :)



Mina grannars hus.



Mitt närmsta pressbyrån  :) i samma hus jag bor i



Min närmsta mataffär - också i samma hus! :)



En gata i närheten. Försökte gå och titta på fotboll på en plan jag hittade i närheten av mitt hus MEN det kom en snäll gubbe och hjälpte mig hitta "rätt" och lotsade mig fram till ett konstigt restaurangparkområde för turister som plötsligt dök upp! Därifrån gick jag så fort han försvunnit men bakom det fanns den här fina gatan.



Klicka så blir den stor! =)







Httade sjutton olika små mysiga кафе som jag skulle vilja utforska tillsammans med någon!



Ett random gathörn.



Baren i mitt hus :) In till höger där bor jag!



Nu börjar vi närma oss min lägenhet! Här smyger man in.



Mina grannars balkonger.



Min port!



Postfacken till min adress som jag ännu bara vet är gata nånting nr fem och våning nr fem..



Äntligen framme! Här har vi mitt sovrum!



Från sängen.



Japp. Mitt vardagsrum!



Utsikten från min balkong! Tyvärr är det för ljust för att man ska se bergen men om kvällen är de tydliga, stora och vackra. Misstänker att Plovdivs kärnvapenreserv ligger i huset rakt fram för det är konstant bevakat av militärer och poliser. Det är spännande.

Det hände nånting väldigt roligt nyss! Hörde konstiga ljud utifrån och gick ut på balkongen och där på min gård stod ett bröllopsfölje med liten orkester och spelade och dansade!! Det var väldigt fint och det kändes att "Ja, jag är verkligen i Bulgarien!" Jag filmade lite och ska försöka lägga upp så ni får en feeling hur det var.

33 grader i skuggan - phu!


Pulverkaffe och:
  • Jackson 5 - Blame It On The Boogie
  • Chicago- 25 or 6 to 4 (STARKT!!)
  • Sofia Karlsson - Dina händer - Göteborg
Bonusspår:
  • Sofia Karlsson - Så mörk är natten i midvintertid...

Kommentarer

  • Magnus Markling säger:

    Fina bilder! Nu har jag lite bättre koll på dig. Men du borde skaffa dig en bekvämare datorstol om du ska sitta framför den (på den?) hela nätterna. Och säg den kväll som inte blir underbar till underbarnet Sofia Karlsson?

    2010-09-18 | 14:40:44
  • Karin säger:

    Tack! Så underbart att få se var du huserar. Jag kommer lätt och utforskar kaffeplejsen men dig.

    2010-09-18 | 19:55:41
  • evat säger:

    Fina bilder kul att se.

    Lite nostalgi för mej, man kan kanske kalla det för öststastkännsla.

    evat

    2010-09-19 | 13:00:50
  • evat säger:

    oj det blev vist lite många n

    Är det inte så att jag känner ingen bonaden ovanför din säng?

    2010-09-19 | 13:02:59

Kommentera inlägget här: