plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

svtplay hurra!

Kategori: Allmänt

- det funkar!

Kvällen och natten tillbringades hemma hos Laura och Gerardo, kom tillbaka hem till lägenheten vid tolv idag efter en runda på stan med inköp av sopkvast, potatisskalare, köksredskap, tekanna, ljus, rökelse, allt för att peppa upp inför VALVAKAN! Och jag är glad att svtplay låter mig titta på tv idag trots att jag är utomlands. :)

En stund på balkongen med en kopp gott pulverkaffe blir det dock först:


Skål!




17.06

Skönt att spela fiol. Den har klarat klimatförändingen galant! Var orolig att Bertaberta skulle bli burkig och trögspelad som i Transylvanien men hon verkar ha klarat sig! Jätteskönt. Börjar dock tänka seriöst på att avböja klassiska lektioner och bara satsa på folkmusiken under året. Lång diskussion och tankebana bakom men i korthet handlar det om stresskänslan jag fick av att börja tänka på övning inför klassiska lektioner varje vecka. Blir splittrad av alla olika saker som jag känner att jag vill hålla på med under året. Ska tänka ordentligt innan jag tar något beslut, dock.

Idag är det ett till bröllop med dans och livemusik på parkeringen :) så här såg det ut när limousinen försökte ta sig in på gården:


..och en jävla massa tutande till det!

Btw, jo, Eva du kan nog känna igen tyget från gamla dar! Har grävt upp det på Korsgatan nånstans..
Karin, ja, gadulka är det som Vasco spelade! :) Å du, jag hittade Songs No Limits igår, kvällens skratt när jag visade den på middagen hos Laura och Gerardo! Så himla fuuul den är!

Nu hoppas jag alla får vad de vill av valvakan så alla blir nöjda och glada..
Tjo flöjt!

Kommentarer

  • evat säger:

    jag sitter också och tittar på SVTplay. Asads svärson sover i vid TVn och Asad i sovrummet jag sitter med datorn i köket.

    Asads döttrar är just nu i Iran eftersom deras morfar har varit sjuk. Dom ringde och undrade hur det gick med valet dom kan inte se SVTplay.

    2010-09-19 | 23:42:58

Kommentera inlägget här: