plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

Nytt år!

Kategori: Allmänt



Har varit i Sverige sen den 20 december. Otroligt skönt att vara ledig, träffa familj, släkt och vänner och vara i snön, kylan och mörkret. En stor, ordentlig dos av Sverige inför en (förhoppningsvis) lång, intensiv vår i Bulgarien!

2011

Galet!

Ligger nere i källaren på Korsgatan och slösurfar, har egentligen massor av små uppgifter att göra men skjuter dem framför mig hela tiden.. Lyssnar när Laura videoskypar med Gerardo, de småpratar om saker de gjort och verkar egentligen inte ha så mycket att prata om just nu. Lustigt det där. De planerar gifta sig i juli men kommer inte ses igen förrän samma månad.. Lite läskigt och skumt, men jag hoppas innerligen att de tar rätt beslut. Min åsikt om det hela får ventileras i annat forum. :)

Planerar lite smått inför den kommande våren i Plovdiv, resor, studier, intervjuer och framförallt vilket fokus jag ska välja. Tror jag behöver tänka igenom noga vad jag ska fokusera på så inte tiden försvinner på lite allt möjligt. Även om det också är trevligt att småplutta lite här och där.. ;) Hoppas att våren går långsammaren än hösten gjort. Har så mycket saker jag vill göra! Det har tagit lång tid att förstå hur allting fungerar så det känns skönt att kunna komma dit nu och kunna sätta igång direkt med det jag vill, utan allt krångel med skola, administration, lägenhet osv.

Har varit i Tärnaby över nyår med pappa och Laura, och pappas band som spelat på hotellet. Jag och Laura spelade också litegrann och gjorde eventuellt oss värda hotell, lyxmat och liftkort i fyra dar.. :) Hehe. Underbart!

Nu iväg till Elsas hus för tur i bageriet och lasagnemiddag. Ska bli jättekul! Ikväll hoppas jag klämma in ett traditionsenligt födelsedagshäng hos Johannes O - what a life!

/Sofia



Kommentarer


Kommentera inlägget här: