plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

gå hem

Kategori: Allmänt

Peppen är hög i hemmet, men inte på skolan. Just nu ycket frustration kring lärare som faktiskt inte uppfyller varken pedagogiska eller organisatoriska minikrav för att (enligt mig) vara bra lärare! Gaaah blir frustrerad av all talang och information och fantastisk musik som finns inom räckhåll men som bara inte går att extrahera ur dessa (förlååååt) tröga lärarhjärnor. Ibland är det bara så himla svårt. Just nu inte alls sugen på lektioner i gadulka, fiol, sång. Blir bara frustrerad på dålig pedagogik. Jag försöker verkligen vara en bra student! Jag är en så jävla bra student om jag ska vara ärlig! Och tålamod har jag också. Men ibland stämmer det bara inte. Då vill jag bara gå hem. Trivs alldeles för bra hemma i min lägenhet, vid min dator, i min säng, med internet, med laura, hela världens musik och information finns ju inom räckhåll! Ibland känns det som att jag kan lära mig mer av att sitta hemma och planka och spela med datorn än att gå på lektionerna.. Bara ibland. Tro mig, jag har en svacka bara, det är egentligen inte så här dåligt.. (tror jag) Jag är glad och pepp men vissa saker med skolan tar på krafterna. Internet sviker mig aldrig! Internet ger mig alltid vad jag vill! Hon vet vad jag vill ha, hur jag vill ha det och pratar inte massa strunt. Dessutom hånar hon mig inte och förlöjligar mig när jag inte förstår. Hon säger aldrig "It is easy" och tittar på mig med en överlägsen blick när jag försöker få henne att förklara ett ornament. Pålitlig är hon! Dessutom kan man jamma till Robyn med henne, vilket är jävligt kul.

:)

Sofia

Kommentarer

  • anton säger:

    Tror du får ta och få hela den här bloggen översatt och se till att skolledningen läser den. Fast kanske efter du slutat...? Eller så kommer de missförstå allt och bli jättesårade?

    2011-04-28 | 18:08:16

Kommentera inlägget här: