plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

Sista bilden

Kategori: Allmänt

En av de allra sista bilderna med min fiol innan den blev stulen - detta är kvällen innan på Terrys Irish Pub där jag och Georgi spelade irländskt. Fredagen den 18e januari 2013. 
 
 
OM jag visste vilket helvete som skulle starta dagen efter! Hujedamig. Att bli bestulen på ett instrument är lite som att nån går och snor en bit av en själv, av ens själ, skrev jag just till en tysk producent som hörde av sig med beklagan över händelsen. Han hade sett till att publicera min stulen-fiol-story på Profolks hemsida (www.profolk.de) samt i deras tidning. Jag får så mycket kärlek ska ni veta! Kända och okända människor hör av sig och berättar sina egna storys om stulna instrument, och hjälper till med kontakter till musikaffärer och fiolbyggare runt om i Europa. Jag är så tacksam!
 
 
 Utsikten från balkongen härom kvällen...
 
...och samtidigt bara snett till höger.
 
 
Nu ska jag till Stara Zagora - fyller bilen med bulgariskaplugg och inspelningar från fiollektionen.
 
- Ciao
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: