plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

Bildinlägg

Kategori: Allmänt

Är inte riktigt i fokus ännu för att kunna skriva något riktigt blogginlägg. Några bilder vill jag dela med mig av.
 
1. Var assisterande lärare åt Markus Tullberg från Malmö Musikhögskola som kom och gästade musikhögskolans folkmusikorkester här i Plovdiv och hade workshops med svensk folkmusik!
 
2. Jag, Joro och James från Australien åkte ut till Joros pappas by "Vinogradets" några helger sedan och såg Kukeri-firande av vilt slag... Byafest!
 
3. Fiolen är tillbaka! Lång story. Berättar inte idag, tyvärr. Men tillbaka är den!
 
4. Från vänster: Kate Young, Skottland, Vladimir Vladimirov, Bulgarien, James Hodson, Australien och Pauline Lerval, Frankrike. Bäst-bästa jammet! Har haft så sjukt mycket fina folk här i Plovdiv på sistone så det känns som att jag aldrig behöver åka härifrån! Alla kommer ju hit! Hela världen är hos mig.
 
5. Börjar bli vår. Ibland är det stekhett på balkongen och jag njuter av färsk fet mjölk i mitt kaffe och svettas på åttonde våningen.
 
6. Längtar lite efter Sverige ibland.
 
7. Lycklig! Glad påsk!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: