plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

aventyr

Kategori: Allmänt

Ledsen att jag inte har svenska bokstaver idag, har lanat en liten dator av en van och han har inte alfabetet installerat. Okej, jag skulle sakert kunna fixa det men det blir inte av just nu bara!

Sitter i en ganska valstadad lagenhet, tomt, utan Laura. Hon lamnade mig i fredags for Sofia (staden alltsa) och lugn och ro dar. Jag valde att stanna kvar har och knyta ihop pasen sa gott jag kan, fixa alla smaarenden och framforallt - forra veckan hade jag LOV!! Det var helt underbart! Bara njot frukterna av arets harda arbete och glassade runt och gjorde fina saker. Typ.

Ar sa himla glad over mitt ar har, det ar helt klart det basta beslut jag nagonsin tagit. Har varit sjukt lycklig och det ar likvart otroligt jobbigt att aka harifran. Vill inte! Vill inte stada, packa, saga hejda! Jag vet ju att jag kommer tillbaka, jag kommer sakert ganska snart, men anda sa ar ju det har aret slut nu. Det ar tungt att tanka pa och jag har haft mycket ont i magen. Vill inte att det ska sluta.

Imorgon tisdag aker jag till Sofia for att spela pa svenska ambassadens invigning! Det ska bli kul. :) Har inte riktigt bestamt annu exakt vad jag ska spela sa spannande ar bara fornamnet. Det blir en ganska experimentell spelning. Planerar aka tillbaka till Plovdiv pa kvallen (jag vet, den har planen ar lite konstig) och sova en natt till i min sang har. Onsdag eftermiddag har jag stadat klart allt och fixat ytterligare lite grejer pa skolan och sagt hejda till folk och satter mig aterigen pa bussen till Sofia, eller till byn German utanfor Sofia narmare bestamt. Pa kvallen dar far jag fira med Laura och Daniella och lite kompisar och pa torsdagen aker vi till MOLDAVIEN! Jag och Laura flyger vid tiotiden pa morgonen och blir motta pa flyget av var van Rodney. Dar spenderar vi tva dagar fulla med musik, konserter och lektioner och sen blir det en spannande resa med allt bagage genom Rumanien och Ungern innan vi landar i Slovakien och besoker Lauras farmorsfars by vid gransen ca den 22a juni. Den 24e juni aker Laura fran Budapest och jag surfar vidare nagonstans.... 1 juli borjar jag jobba i Slovenien och det ska bli sjukt kul!

Nu maste jag fortsatta stada.. Trodde aldrig det skulle bli sa har mycket att gora de sista dagarna.. Humtidum. Men men, jag har iallafall mat att ata. Och jag ar ju faktiskt ganska snart klar!

Sofia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: