plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

Prekaleno!

Kategori: Allmänt

Jajjemen, I am back! Men jag hade tänkt börja såhär:

Varje höst, varje termin kanske, eller egentligen nästan varje månad, tänker jag såhär: Nu är det nystart. Nu. Nu gäller det! Nu ska jag fokusera. Ta det lugnt. Göra lagom mycket saker. Bara göra det jag vill! Bara göra det jag måste. Inte göra saker för andras skull, inte stressa i onödan. Idag vaknade jag upp med ny energi och tänkte "Idag! Idag är en bra dag! Nu ska jag komma igång med ny energi!" ... och det är just dessa dagar som är så farliga - då planerar jag in fiollektioner, jamsessions, konserter och resor och tror att jag kan klara allt! Mitt minne är kort som en råttsvans. Så kort är det. Men nu jävlar är jag glad! Jag har varit rätt trött i två veckor sen min fina stipendiefiol blev stulen. Inga roliga veckor, mycket tungt. Nu ska jag inte sörja mer på det sättet. Dags att gå vidare.

Kommentarer

  • Joro säger:

    Time to move on. :)

    2013-02-04 | 08:56:09

Kommentera inlägget här: