plovdiv

ett år i Bulgarien... eller blev det två?

en perfekt lördag

Kategori: Allmänt

Håhåjaja!

Sofia Karlsson i högtalarna, Laura i sängen brevid mig, Siri på stan med tusen andra Plovdivbor i solen. Jag försöker mig på ett litet blogginlägg utan större intentioner än att uppdatera läget lite smått. Har varit på en väns examenskonsert, pianist och sångerska från skolan. Det var fint. :) Ostämd flygel och mycket nervös vän, men hon var vacker och mycket musikalisk.. Det var en fin upplevelse. Efter det gick jag och Laura för att tillsammans med Siri möta hennes gamla klarinettlärare. Fantastiskt trevlig gubbe! Vi gick och fikade på klassiska mackstället där de redan vet vad jag vill ha utan att jag behöver säga nåt.. ;) En timmes fika på bara bulgariska! Jag lär mig så mycket dessa dagar! Känns riktigt, riktigt bra med språket just nu. Skönt som bara den! Extra fint när man får hjälpa andra! Siri är jätteduktig på bulgariska men till och från är det nåt som hon inte kan som jag kan och då blir jag så stolt, så stolt. Laura får jag hjälpa ganska mycket och det är så bra för jag lär mig så mycket när jag måste tänka till och minnas. Idag är "Lazarov Den" om jag inte minns fel och hela Plovdiv var på stan kändes det som. Varmt och vackert ute. Jag och Laura tog en vacker lång promenad hem från fikat och pratade religion. Skönt att få lugn tid med Laura mitt i allt. Ikväll kommer en couchsurf-gäst från England hit och sover. Igår skulle vi mött upp med två australiensiska couchsurfare men de hörde aldrig av sig! Nåja, deras förlust. :) Vi var ute på några olika pubar och barer igår kväll; Siri, Evgenia och jag mötte upp med Spela från Slovenien och Marta från Italien. Fem kvinnor, fem nationaliteter.. :)

Åh, Sofia Karlsson är nästan farligt vackert att lyssna på, man blir helt nostalgisk och Sverige-kär! Har det så bra här men ibland slår det till - SVENSK SOMMAR!! Längtar ut till stugan. Tänker mig att jag får komma dit i mitten av juli. Här är mitt sommarschema som det ser ut just nu. (mest för min egen del skriver jag upp det, dags att fundera och strukturera lite...)

nu --> sönd 5 juni Bulgarien
6 juni: Startar resande med Laura! Vi vill åka lite runt i Bulgarien, men kanske mest tar oss till Svarta Havet för ett dopp och sen upp till Moldavien där vi ska träffa en mycket trevlig vän, Rodney! Sen drar vi oss västerut genom Rumänien, Transylvanien och Ungern. Avslutar i Budapest den 24e juni då Lauras flyg avgår mot Salt Lake City, Utah!
24 juni: Jag har några lediga dagar och tar mig till Slovenien
27 juni: Påbörjar arbetet och byggandet inför Ethno Histria och Festival i Gračišče, Slovenien!
3-4 juli: Ethno Histria Festival, spelar med Scandinvasion!
5-11 juli: Jobbar på Ethno Histria camp som fiollärare och organisatör!
15 juli: Eventuellt spelning med Navarra på Backafestivalen (nära Simrishamn, Skåne) = Jag är på väg uppåt till Sverige!!

- efter det tänker jag mig en raket upp till Kläppsjön.

Laura och Gerardo gifter sig den 29e juli... I Logan, Utah. Jag är tillfrågad "bride of honor" och ska även spela på vigseln - om jag tar mig dit!!! Shit. Det är så himla dyrt... Men jag vill verkligen. Måste tänka ordentligt på det där.

Eventuellt spelning med Navarra också 13 augusti, vi får se hur det blir med detta. Så tills dess måste jag vara tillbaka i Svea Rike.

Har inspiration till Allt denna dag! Städa, människor, kaffe, öva, musik, lyssna, hänga...

Nej, nu ska jag gå ner till Techno Market och köpa något slags minne till min dator. Den är helt full, kameran är full, Dropboxen är överfull och min magiska zap hårddisk vägrar fungera. Måste - ha - mer - plats -.........

Kram!


Utanför Café Morocco efter vår konsert i lördags. Från vänster:
Byeong-Hun (Korea), Mark (Minnesota), Markéta (Tjeckien), Laura (Utah), jag och Tinko (Bulgarien).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: